Budapest bildbomb!

 
 
Bättre sent än aldrig, men här kommer Budapestbilderna!
 
Bilder från en massiv lördagsmiddag på Hard Rock Café samt utflykt på saluhallen Nagycsarnok. Det var verkligen en häftig upplevelse, så mycket mäniskor, mat och lukter. Det blev en del korv, kryddor, frukt med mera. Jag köpte saffran för ca 20 kr/5 gram, billigt billigt. Tänkte testa kvalitén snart genom att baka min favoritkladdkaka Mmmmm..... 
 
Utsik från Slottet
 
 
 
Hjältarnas Torg
 
Basilikan
 
Parlamentet
 
 Innegården på lägenhetshotellet vi hyrde hos Hi5 apartments, helt klart speciellt. Det var dock ett trevligt, lite annorlunda boende mitt i centrum. Och framför allt väldigt billigt. 
 
Szechényi - badet. En mardröm hos läkarstudent med bacillskräck, men helt klart en upplevelse! Äkta ungerst bad men varmt och skönt vatten. Helt klart värt ett besök! 
 
 Till sist en bild från kvällspromenaden sista kvällen, så vackert! 
 
Som ni ser var det en fantasktisk resa, faktiskt ännu bättre än sist jag var där. Helt klart ett perfekt studentresemål! Mycket fina områden, mycket att se, trevligt folk, bra priser, god mat och grymt uteliv. 
Dock är jag inslängd i verkligheten med massa plugg, praktik och träning. Längtar redan såå efter lite ledigt i påsk... 
 
 
 
 
 
#1 - - Alexandra:

Oj vilka härliga bilder, jag måste ta mig till Budapest ser jag! ;)

Upp