Chilisar!

 
Nu har odlingen verkligen kommit igång! Alla plantor har fått komma i nya krukor med lite mer näringsrik jord och mer utrymme och de trivs toppen. Blir så glad när jag ser dem, de växer varje dag, hehe. Men de är nog alldeles för många för min lilla lägenhet egentligen... 
 
Avocadon har fått komma ner i en egen kruka också. Råkade köpa en lite för liten plastkruka för min vita kruka, men den får duga sålänge. Roten är inte så stor än, så den kan få växa där ett tag. 
Visst är de fina? :) 
 
 
 
Växter | chili, omskolning | |
#1 - - Maria Pettersson:

Önskar att jag också hade gröna fingrar! ;)

Svar: Chili är förvånansvärt lättodlat, den klarar sig själv bara man petar ner fröna och vattnar den då och då ;) Testa!
Moa Persson

#2 - - Maria Pettersson:

Ja kanske jag ska göra det när jag kommer hem till Oslo igen:D

Upp