Premiärinlägg!

Hej och välkommen till min blogg! 
 
Jag tänkte att vad passar väl inte bättre än att börja helt enligt säsong med några smaskiga kräftor? 
 
 
 
  Mamma kokar kräftorna (jo, jag tycker allt ganska synd om dem) och jag fixar tillbehören. 
Ost, kex, vindruvor, sallad, snaps, paj och ja, ni vet. Kräftskva it is! 
 
Jag tänkte faktiskt bjussa på receptet på en storfavorit.
 
Kycklingpaj med ädelost och paprika
Det är fantastisk, fräsch,  lagom mättande, supergod och det går åt alldeles för snabbt. Så se till att göra tillräckligt... 
 
 
 
Pajdeg

2,5 dl mjöl
100g margarin 
3 msk kallt vatten 
 
Fyllning
 
1/2 grillad kyckling (alt.ca 1,5 kycklingfiléer,grillade i ugn)
1 röd paprika
100g kvibilleost
 
Äggstanning
 
3 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl mjölk
1/2 tsk salt
2 krm svartpeppar
 
ev 1 dl finhackad persilja (fryst går bra) 
 
Sätt ugnen på 200°
Blanda snabbt ihop pajdegen gärna i mixer och låt vila en stund i kylen, innan du trycker ut degen i en pajform. 
Tärna kyckling och paprika, lägg i pajskalet och smula över osten. 
Rör ihop äggstanningen och häll över fyllningen. 
Strö till sist över persiljan och grädda! 
ca 30 min i nedre delen av ugnen, skaka formen lite och se om äggstanningen har "stannat". 
 
Hoppas det smakar, vi hörs snart! 
 
 
 
 
Upp