Busenkel kyckling med basilika och tomat

Jag älskar ju verkligen att laga mat. Och baka, pyssla och sånt. Så på internatet känns det lite som om jag blir snuvad på mitt största fritidsintresse. Menar, jag har en halv hylla i kylskåpet, en halv låda i frysen, en halv hylla för torrvaror. Ugnen fungerar inte och köksutrustningen i övrigt är under all kritik. Typ. Men det går faktiskt att göra god mat ändå, man får bara göra det väldigt enkelt för sig, som med detta recept till exempel. Det får nog bli matlådor för en hel vecka... #studentliv
 
 
1 kg kyckling
Olja att steka i
1 burk créme fraiche tomat basilika
1 burk lätt créme fraiche
peppar
ev. maizena att reda såsen med
 
Tina kycklingen och tärna den i lagom stora bitar. 
Bryn i olja och peppra efter smak.
Tillsätt de två burkarna créme fraiche och låt puttra i ca 10 min
Red eventuellt såsen med maizena om det behövs. 
Servera med ris och en god sallad, voilà! 
 
 
Upp